blog featured img
Nazad

25.02.2020.

Kategorija

BEZ LJUDI NE MOŽEMO. MORAMO SE PRILAGODITI VREMENU. FOKUS NA KULTURU TVRTKE

Bez ljudi ne možemo ništa. Zaboravili smo biti dobri domaćini. Ljudi se moraju htjeti promijeniti i prilagoditi vremenu. Plaća motivira ljude do neke razine, no važnu ulogu igra i kultura firme. Samo su neki zaključci konferencije PromoForum – konferencija o ljudskim potencijalima u turizmu, koja se održala u sklopu 35. izdanja Promohotela, međunarodnog sajma prehrane pića i opreme za turizam.

“Riječ je događanju koje je otvorilo jako važnu temu za naš turizam i time napravilo iskorak jer se radi o konferenciji koja je u apsolutni fokus stavila teme, izazove i rješenja potrebna za razvoj ljudske strane turizma, a da to nije samo dio nekog panela ili jedno predavanje u sklopu programa koji se bavi temama u turizmu”, ističe Marinela Dropulić Ružić, vlasnica brenda Meraklis koji se bavi održivim razvojem ljudskih potencijala.

Upravo je Dropulić Ružić uvodnim predavanjem otvorila konferenciju na kojoj je predstavila inovativnu NeuroHR-u, metodologiju koja mjeri podsvjesne reakcije putem neurotestiranja odnosno mjerenjem impulsa mozga u realnom vremenu.

Ljudi se moraju htjeti promijeniti i prilagoditi vremenu, navodi Dalibor Šumiga, specijalist za bihevioralni marketing. Pobija i mit o lošim šefovima, kojih prema istraživanju u Europi ima samo 13%, dodajući kako ne možemo svi biti menadžeri; ako ćemo svi biti menadžeri, tko će raditi? Hoće li nas prešišati roboti i milenijalci? Za sada se ne trebamo bojati, ali da svijet ide u tom smjeru, nema sumnje. “Prosječan čovjek u današnje vrijeme u jednom danu dobije više informacija nego što je u 16. stoljeću dobio tijekom cijelog života. Digitalno doba, kao najnovija industrijska revolucija, donijelo je velike promjene, a ako ostanemo zarobljeni u vremenu, postajemo dinosauri“ naglašava Šumiga.




Plaća motivira ljude do neke razine; važnu ulogu igra i kultura firme


Monika Ivanović, voditeljica tima za upravljanje imidžem poslodavca u Infobipu naglasila je kako je uz dinamiku poslovanja od 7 milijardi poruka mjesečno ključno imati dobru platformu, ali i dobre ljude. A kako biste dobili i zadržali dobre ljude, potrebno je uložiti rad i trud koji se, dokazano i garantirano, na kraju uvijek isplati. Zadovoljstvo zaposlenika kod njih je na prvom mjestu i to se postiže različitim aktivnostima i faktorima, a Ivanović ovdje napominje i važnost kvalitetnog i fokusiranog postupka onboardinga kojim se želi postići da se zaposlenici osjećaju kao kod kuće, jer plaća motivira ljude do neke razine; važnu ulogu igra i kultura firme.


Bez ljudi ne možemo ništa. Zaboravili smo biti dobri domaćini, nadovezuje se chef Rudolf Štefan iz nagrađivanog šibenskog restorana Pelegrini potvrđujući teze o čovjeku kao ključu uspjeha u turizmu te navodeći činjenicu o relativno lošem stanju hrvatske na svjetskoj gastronomskoj karti i općenito o stanju hrvatske gastronomije. Ipak, nekih pomaka ima, što dokazuje 5 restorana ovjenčanih Michelinovom zvjezdicom, a chef Štefan nada se da će ih uskoro biti i više.

U tim nastojanjima opet se vraćamo na ljude, posebno na mlade. U njegovom vlastitom primjeru, to su veliki i hvalevrijedni koraci: kontinuirana edukacija, podrška i poticanje mladih i ono najvažnije, prilagodba njihovim željama i potrebama. “Jer ako želimo zadržati mlade, moramo im se prilagoditi. A u sveopćem procesu promjena koji će se neminovno morati početi događati, ključnu ulogu odigrat će upravo gosti, oni od kojih i za koje ugostitelji rade, te ćemo svi zajedno morati uložiti mnogo volje da nam svima u budućnosti bude dobro” naglašava Štefan.


Na PromoForumu su se postavljala i pitanja o tome kako postići veću efikasnost i angažiranost zaposlenika, potaknuti produktivnost i smanjiti razinu stresa, za koje Bernard Šutić naveo gamifikaciju kao dio rješenja. Prema njegovim riječima ljudi se jednostavno vole igrati, vole natjecanja, vole biti rangirani te vole nagrade. Ljude je na angažiranost lakše potaknuti sudjelovanjem u timu, jer za razliku od djelovanja pojedinca, u timu ljudi osjećaju odgovornost zbog drugih i stoga ulažu više truda i veći angažman. A ako tome dodamo rangiranje na ljestvici, bodovanje i nagrade, uspjehu nema kraja, ističe Bernard.


Dragan Vojvodić, licencirani Sandler trener iz Srbije publiku je u potpunosti oborio s nogu svojom nekonvencionalnom perspektivom i brojnim konkretnim primjerima kojima dotiče načine kako prodati sebe i svoj objekt na potpuno drugačiji način, izvan okvira poznatih i potpuno zastarjelih obrazaca.




I na kraju predavanja fokus je bio na osobni razvoj, a svoj osvrt je dao je dr. Kenan Crnkić, bestseller autor, predavač i high performance coach koji je naglasio kako moramo dobro razmisliti o svojem vremenu, kako ga koristimo i kome ga poklanjamo. Pazite što slušate i gledate, s kime se družite, od koga tražite savjete.


Konferenciju o ljudskim potencijalima u turizmu zatvorila je Ivana Štiković, direktorica Promohotela i PromoForuma: “PromoForum je prva konferencija koja je u apsolutni fokus stavila teme osobnog i profesionalnog razvoja ljudskih potencijala u turizmu i jako smo ponosni na ovaj korak te se zahvaljujemo svim okupljenim koji su prepoznali ovu inicijativu”.



Objavljeno na: hrturizam.hr