19.02.2020.
Kategorija
NEURO HUMAN RESOURCES – JESMO LI SPREMNI NA ISTINU?
Luka je godinama radio kao konobar. Imao je znanje, vještine, manire, voljeli su ga gosti i kolege. Često se za Luku govorilo: „taj posao mu baš leži“.
U želji da ga nagradi za dobar rad, direktor hotela u dogovoru s HR-om, Luku predlaže za šefa sale. Stiže sezona. I u jednom trenutku, Luka ispod sebe ima 35 ljudi.
Kako su dani ljetni prolazili, direktor hotela primjećuje da Luka
stalno nešto prigovara, da je mrzovoljan, da s njim ne može razgovarati kao
prije i da čak postaje konfliktan.
Što se ovdje dogodilo?
Direktor hotela je smatrao da će Luki biti na ponos i dodatnu
motivaciju napredovanje na voditeljsku poziciju. Međutim, imamo situaciju da je
Luka nezadovoljan, a nezadovoljni su i njegovi ljudi. Jedna kolegica koja je
Luki postala podređena odlazi i stvara se dodatan trošak za firmu. Direktor
hotela je u panici jer sezona je, a ljude je teško naći.
KAKO MOŽEMO SPRIJEČITI OVAKVE SITUACIJE?
Prvi i važan korak je - razumijevanjem potreba, stavova, motivacije,
uvjerenja, blokada, ograničenja, vrijednosti svojih ljudi.
Najčešće preskočimo ovaj korak. I kasnije plaćamo cijenu.
Direktor hotela je zbog pretpostavke i dobre namjere u konačnici
demotivirao i Luku i njegov tim i sebe stavio u dodatne probleme.
Stoga su ključna pitanja: kako ćemo doći do ovih važnih informacija?
Kako ćemo bolje razumjeti svoje djelatnike?
Ljudi u velikom broju slučajeva
neće otvoreno komunicirati što ih muči, što im se sviđa ili ne sviđa. Zašto?
Zbog straha, poštovanja, vlastitih karakternih osobina (introvert, ekstrovert),
kalkulacija…
Kako onda u takvim okolnostima
dobiti objektivnu sliku o potrebama i željama zaposlenika te dublji sloj
informacija poput motivacijskih papučica, stresora, povjerenja u tvrtku,
zadovoljstva uvjetima i slično koje je teško dobiti na svjesnom nivou?
David Ogilvy, poznat kao „otac oglašavanja“ rekao je da “ljudi ne razmišljaju kako se osjećaju, ne
kažu što misle i ne rade ono što kažu.” i zato se često osjećamo kao da je to
nemoguće.
Ali nije!
Rješenje je u NeuroHR-u (Neuro
Human Resources) – nazivamo ga space shuttleom
u sferi istraživanja mišljenja i stavova zaposlenika o određenim pitanjima
i temama koje su u tom trenutku važne unutar organizacija.
Što je Neuro HR
istraživanje?
NeuroHR je metodologija koja
mjeri podsvjesne reakcije zaposlenika putem neurotestiranja odnosno mjerenjem
signala mozga u realnom vremenu (EEG istraživanja) te podsvjesnim upitnicima i
testovima.
Pomoću ove metodologije možemo
dobiti dublji uvid u međusobne
percepcije zaposlenika (stavove i mišljenja zaposlenika jednih o drugima), ali
i u percepcije vlastite kompanije i njezinih vrijednosti u očima zaposlenika.
Zašto NeuroHR u odnosu na
ostale metode istraživanja?
Riječ je o metodologiji koja nam
dozvoljava da promatramo ono što se događa kod nas na granici svjesnog i
podsvjesnog. Nema manipulacije. Nije invazivno. Zagarantirana je anonimnost.
Rezultati se prikazuju agregatno i anonimno. I cijeli proces je u skladu s
etičkim kodeksom Svjetske Neuromarketinške Asocijacije.
Ovim pristupom na jednostavan i praktičan način možemo dobiti realne, objektivne i vjerodostojne uvide u to:
- kako zaposlenici podsvjesno reagiraju na pojedine dijelove poslovanja
- kako doživljavaju kompaniju u cjelini
- koji su njihovi stavovi i percepcije o određenim pitanjima (npr. što ih stimulira kao nagrada, koje su im motivacijske papučice, potrebne vještine itd.)
- kako kompanija ili određeni proizvod/usluga stoji u odnosu na konkurenciju
- koliko je kompanija ili proizvod/usluga objektivno dobra ili loša s obzirom na podsvjesne ljudske reakcije
- što bi se konkretno moglo promijeniti kako bi poslovanje bilo uspješnije
Cilj ovih istraživanja je bolje razumijevanje
svojih ljudi te donošenje odluka vezanih za njih na objektivno-znanstvenim
temeljima. Da se u Lukinom slučaju nije preskočio ovaj korak znali bi da Luku ne motivira pozicija koliko manča
(tips) koju je dobivao kao konobar i to što se s kolegama mogao mijenjati za
smjene i slobodne dane jer mu je važna fleksibilnost. I direktoru hotela ne bi
promaknuo još jedan važan detalj - da je Luka bez obzira na 10 godina iskustva
u tom objektu, na voditeljskom radnom mjestu zapravo početnik.
Ako ne istražimo činjenice,
ostajemo u pretpostavkama, a onda je pitanje koliko nas to košta?