marinela dropulic ruzic meraklis

Budite svoj maksimum!

Ovo je pisanje koje propituje. Inspiracija proizlazi iz svega što dotiče osobni profesionalni i društveni razvoj, a dolazi iz dubokog meraki stanja. To je summa summarum znanja u praktične svrhe - za življenje svojim punim potencijalom!

Najnoviji članci

  • post featured image

    21.05.2020. Znanost

    KAD PODSVIJEST POTVRDI DA NE VOLIMO POSAO KOJI RADIMO

    Nedavno smo pisali o pilot projektu neurotestiranja koji smo napravili na PromoForumu te smo prikazali neke od pozitivnih rezultata koji su proizašli iz tog istraživanja. U atmosferi straha i neizvjesnosti, namjera nam je bila ohrabriti poslodavce iz uzorka i šire te im ukazati da unatoč opće uvriježenom mišljenju, ipak dobro rade svoj posao.

    Pročitaj više
  • post featured image

    05.04.2020. Znanost

    DJELATNICI VJERUJU U USPJEŠNOST SVOJIH FIRMI

    Koronakriza nas je sve zatekla. Iznenadila. Šokirala. U mjesec dana smo prošli negiranje, nevjericu, paniku, fazu „sad ću svašta napravit - ništa mi se na da napravit“, analize ovakve i onakve, informacije ove i one, reakcije racionalne i iracionalne… i jedino što je sigurno u ovom trenutku je da ništa nije sigurno. I da UČIMO.

    Pročitaj više
  • post featured image

    18.03.2020. Menadžment Mind

    5 PREPORUKA ZA DONOŠENJE UČINKOVITIH ODLUKA U KRIZI – za poslodavce, menadžere, timove & obitelji

    Kognitivna raznolikost i agilnost razmišljanja u danima i mjesecima koji dolaze pred nas i suočavaju nas s brojnim izazovima posljedica pandemije koronavirusa – potrebniji su nam više nego ikad.

    Ako vas u ovim trenutcima preplavljuje strah, panika, briga, stres, osjećaj bespomoćnosti posebno kad gledate na svoje poslovanje, važno je više nego ikad ranije da u ovom ozračju nestabilnosti maksimalno iskoristite sve raspoložive MENTALNE RESURSE koji su vam dostupni, posebno za učinkovito donošenje odluka u krizi.

    Pročitaj više
  • post featured image

    10.03.2020. Znanost

    NEUROTESTIRANJE VS AKETIRANJE

    Želimo promjene u svom timu, kolektivu ili kompaniji, no da bismo uopće od nekuda krenuli, trebaju nam nekakvi inputi, informacije na temelju kojih ćemo donositi određene zaključke i odluke. Kako to učiniti? Na koji način dolazimo do informacija o svojim djelatnicima? U praksi se pokazalo da je jedan od najčešće korištenih i najbržih alata prikupljanja podataka putem anketiranja.

    Pročitaj više
  • post featured image

    25.02.2020. Iz medija

    BEZ LJUDI NE MOŽEMO. MORAMO SE PRILAGODITI VREMENU. FOKUS NA KULTURU TVRTKE

    Bez ljudi ne možemo ništa. Zaboravili smo biti dobri domaćini. Ljudi se moraju htjeti promijeniti i prilagoditi vremenu. Plaća motivira ljude do neke razine, no važnu ulogu igra i kultura firme. Samo su neki zaključci konferencije PromoForum – konferencija o ljudskim potencijalima u turizmu, koja se održala u sklopu 35. izdanja Promohotela, međunarodnog sajma prehrane pića i opreme za turizam.

    Pročitaj više

21.05.2020.

Znanost

KAD PODSVIJEST POTVRDI DA NE VOLIMO POSAO KOJI RADIMO

Nedavno smo pisali o pilot projektu neurotestiranja koji smo napravili na PromoForumu te smo prikazali neke od pozitivnih rezultata koji su proizašli iz tog istraživanja. U atmosferi straha i neizvjesnosti, namjera nam je bila ohrabriti poslodavce iz uzorka i šire te im ukazati da unatoč opće uvriježenom mišljenju, ipak dobro rade svoj posao.

Pročitaj više

05.04.2020.

Znanost

DJELATNICI VJERUJU U USPJEŠNOST SVOJIH FIRMI

Koronakriza nas je sve zatekla. Iznenadila. Šokirala. U mjesec dana smo prošli negiranje, nevjericu, paniku, fazu „sad ću svašta napravit - ništa mi se na da napravit“, analize ovakve i onakve, informacije ove i one, reakcije racionalne i iracionalne… i jedino što je sigurno u ovom trenutku je da ništa nije sigurno. I da UČIMO.

Pročitaj više

18.03.2020.

Menadžment Mind

5 PREPORUKA ZA DONOŠENJE UČINKOVITIH ODLUKA U KRIZI – za poslodavce, menadžere, timove & obitelji

Kognitivna raznolikost i agilnost razmišljanja u danima i mjesecima koji dolaze pred nas i suočavaju nas s brojnim izazovima posljedica pandemije koronavirusa – potrebniji su nam više nego ikad.

Ako vas u ovim trenutcima preplavljuje strah, panika, briga, stres, osjećaj bespomoćnosti posebno kad gledate na svoje poslovanje, važno je više nego ikad ranije da u ovom ozračju nestabilnosti maksimalno iskoristite sve raspoložive MENTALNE RESURSE koji su vam dostupni, posebno za učinkovito donošenje odluka u krizi.

Pročitaj više

10.03.2020.

Znanost

NEUROTESTIRANJE VS AKETIRANJE

Želimo promjene u svom timu, kolektivu ili kompaniji, no da bismo uopće od nekuda krenuli, trebaju nam nekakvi inputi, informacije na temelju kojih ćemo donositi određene zaključke i odluke. Kako to učiniti? Na koji način dolazimo do informacija o svojim djelatnicima? U praksi se pokazalo da je jedan od najčešće korištenih i najbržih alata prikupljanja podataka putem anketiranja.

Pročitaj više

25.02.2020.

Iz medija

BEZ LJUDI NE MOŽEMO. MORAMO SE PRILAGODITI VREMENU. FOKUS NA KULTURU TVRTKE

Bez ljudi ne možemo ništa. Zaboravili smo biti dobri domaćini. Ljudi se moraju htjeti promijeniti i prilagoditi vremenu. Plaća motivira ljude do neke razine, no važnu ulogu igra i kultura firme. Samo su neki zaključci konferencije PromoForum – konferencija o ljudskim potencijalima u turizmu, koja se održala u sklopu 35. izdanja Promohotela, međunarodnog sajma prehrane pića i opreme za turizam.

Pročitaj više

19.02.2020.

Znanost

NEURO HUMAN RESOURCES – JESMO LI SPREMNI NA ISTINU?

Luka je godinama radio kao konobar. Imao je znanje, vještine, manire, voljeli su ga gosti i kolege. Često se za Luku govorilo: „taj posao mu baš leži“.
U želji da ga nagradi za dobar rad, direktor hotela u dogovoru s HR-om, Luku predlaže za šefa sale. Stiže sezona. I u jednom trenutku, Luka ispod sebe ima 35 ljudi.

Pročitaj više

06.02.2020.

Iz medija

FAKTOR VISINE PLAĆE NIJE KLJUČAN,NEGO UKUPNI RADNI UVJETI I MEĐULJUDSKI ODNOSI UNUTAR KOMPANIJE

U sklopu 35. Promohotela, po prvi puta održati će se i PromoForum- konferencija o ljudskim potencijalima u turizmu namijenjena HR stručnjacima, poslodavcima te predstavnicima turističkog i hotelskog srednjeg i nižeg menadžmenta.

Pročitaj više

06.02.2020.

Iz medija

MARINELA DROPULIĆ RUŽIĆ GOVORIT ĆE NA KONFERENCIJI O LJUDSKIM POTENCIJALIMA U POREČU!

Ovogodišnji PromoForum kao prvo takvo izdanje prava je poslastica predavanja, demonstracija, tema i ideja. Riječ je o mjestu koje okuplja poslodavce te predstavnike turističkog i hotelskog srednjeg i nižeg menadžmenta iz regije s ciljem razmjene najboljih praksi, predstavljanja inovativnih i nekonvencionalnih rješenja, alata i metoda za unaprjeđenje procesa vezanih za ljude u području hotelijerstva, ugostiteljstva, kampinga i restoraterstva.

Pročitaj više

23.01.2020.

Iz medija

HR MANAGERICE OTKRIVAJU KAKVE MOLBE ZA POSAO SU IH ODUŠEVILE

Mnogo je detalja na koje treba pripaziti u procesu pronalaženja posla, no dobro napisane molbe za posao najvažniji su dio svake prijave. Ona može zasjeniti potencijalne nedostatke u iskustvu i popraviti dojam o kandidatu koji se na prvu stječe iz životopisa.

Pročitaj više

14.01.2020.

BLOGOST

Ne sudite knjigu prema njezinim koricama

Tko se sjeća filma „Pretty woman“ i scene kada u jednoj trgovini nisu htjeli poslužiti Vivien Ward (Julia Roberts) zbog toga što su ju „procijenili“ prema izgledu i odlučili da ona nije klijent koji bi si mogao priuštiti kupovinu u njihovoj luksuznoj trgovini?

Pročitaj više

16.12.2019.

Iz medija

Marinela Dropulić Ružić: Moj put od pogona tvornice galanterije do posla koji volim

Pomoći ljudima da izvuku najbolje iz sebe, rade posao za koji osjećaju ljubav i strast, stvoriti sretno radno okruženje...

Pročitaj više

19.11.2019.

Iz medija

MARINELA DROPULIĆ RUŽIĆ NAUČIT ĆE VAS KAKO DA OSTVARITE SVOJ POTENCIJAL

Marinela Dropulić Ružić stručnjakinja je u upravljanju ljudskim potencijalima s dugogodišnjim iskustvom. Certificirani je Executive i Whole Brain coach te autorica knjige „Što ako mladi žele raditi u turizmu?“. Uz sve to vlasnica je poduzeća Meraklis.

Pročitaj više

12.11.2019.

Iz medija

Gostovanje u emisiji Život žene

Ključna misao gostovanja u emisiji „Život žene“ na Radio Istri bila je PROCES; u kontekstu vlastitog odrastanja, pronalaženja sebe i osvještavanja vlastitih talenata; u pogledu izlaženja iz svoje zone komfora u cilju osobnog rasta; kao put do promjene.

Pročitaj više

12.11.2019.

Iz medija

Gostovanje u emisiji Ženski glas

Promjena ne dolazi preko noći - potreban je trud, rad i vrijeme kako bismo otkrili svoje potencijale i ostvarili promjene

Pročitaj više

12.11.2019.

Iz medija

Gostovanje na Radio Puli

Kako nam Whole Brain pomaže u boljem razumijevanju sebe i drugih

Pročitaj više

08.11.2019.

Iz medija

Snaga buđenja naših talenata

Ako želimo promjene, u sebi, organizacijama, turizmu, društvu,… talentima trebamo pristupiti kao znanstvenici, mentori, coachevi i edukatori, odnosno koristiti sve svoje mentalne centre. A znamo li ih koristiti?

Pročitaj više

06.11.2019.

Menadžment Mind

Kako riješiti nesporazume u radnom timu? Razumjeti, otpustiti, tolerirati?

NERAZUMIJEVANJE NAŠE SVAKODNEVNO

„Nikako na zelenu granu s Marjanom “ – požali mi se prošli tjedan jedan poslodavac koji zapošljava 20 ljudi te nastavi objašnjavati;

Pročitaj više

02.08.2019.

Out of the box

Kako shvatiti što želimo raditi u životu

„Kako shvatiti što želimo raditi u životu?“ – pita me neki dan moja najbolja prijateljica i nastavlja komentirati: „radit ću ovo – ili neću“, „ovo je za mene – ili ipak nije“, trebam ovo – ali kako“ – „ma posao je moja životna dilema“!

Pročitaj više

31.07.2019.

Turizam naš svagdašnji

Talenti naši dragi - ne trebate nam!

Ovih dana svjedočimo zabrinutostima oko (ne) dolazaka turista i „srpanjske rupe“ i bez obzira na ovu važnu temu, okrenimo na trenutak diskurs na jednu od „rupa“ koje bi nas trebale posebno brinuti. Riječ je o financijskoj, vrijednosnoj, prioritetnoj rupi koju već godinama imamo prema našim mladima, njihovoj i našoj budućnosti.

Pročitaj više

30.05.2019.

Učimo od najboljih

Upoznajte sebe kroz jednostavan i praktičan alat za profiliranje koji koriste neke od najvećih svjetskih organizacija

Uvažavanje, razumijevanje i prihvaćanje. Sve to lijepo zvuči i ima smisla, ali zašto ipak ne demonstriramo takvo ponašanje u stvarnim situacijama? Zato što smo nedovoljno svjesni da svaki pojedinac ima svoje umno/mentalne preferencije i da smo zbog njih slični ili različiti. U našem umu postoje centri koji su više ili manje dominantni, a kombinacija centara i intenzitet dominacije nekih od njih utječu na naše preferencije, motivaciju i ponašanje.

Pročitaj više

24.05.2019.

Out of the box

OBEĆANJE

Odrastajući u malom ali čarobnom komadu ove planete - uz Baćinska jezera kod Ploča, u kojoj tada niste imali izbora ni za sportsko ni kulturno ni obrazovno osnaživanje, danas baš tu izoliranost i ne-perspektivnost, vidim kao bitnu varijablu, koja je i meni ali i mojim prijateljima i poznanicima iz iste te sredine bila svojevrsni „okidač“ stvaranja tog nekog hiper-proaktivnog moda.

Nemaš resurse + Nemaš puno izbora = Napravi maximum!

Pročitaj više

16.05.2019.

Sve boje whole brain-a

Što kažu naši polaznici o Whole Brainu - Jana Milin Herceg

Pročitaj više

07.05.2019.

Sve boje whole brain-a

WHOLE BRAIN METODOLOGIJA - za bolje razumijevanje sebe & svijeta oko sebe

Pročitaj više

06.05.2019.

Učimo od najboljih

Ljudi su lukzus, brend čine ljudi

Puno puta smo u Hrvatskoj čuli „ljudi su ključ uspjeha u turizmu“ – parola u koju malo tko više vjeruje jer su je realnost i praksa puno puta demantirali.

Ali kada isto to čujete na ITBu-u, svjetskom sajmu turizma u Berlinu, od vodećih ljudi Accor Hotel Luxury-a, Indian Hotel Company-a, Louvre Hotels Group-a i Deutche Hospitality-a znate daje to ozbiljan poslovni stav, uvjerenje i još važnije konkretna praksa.

Pročitaj više

11.12.2018.

Znanost

Kako kvalitetno dizajnirati anketni upitnik? - oblikovanje pitanja

Živimo u vremenima „inflacije“ anketa i anketnih istraživanja čemu se ne treba puno čuditi niti kritizirati jer je fenomene vezane za ljude i njihovo ponašanje poprilično teško (pa i nemoguće) egzaktno izmjeriti, a anketa kao jedan od najbržih alata prikupljanja podataka, nameće se kao logičan izbor.

Pročitaj više

30.11.2018.

Turizam naš svagdašnji

Difuzni hotel - koncept u kojem je gost privremeni mještanin

Smjernice razvoja turizma RH nalažu „usporavanje širenja obiteljskog smještaja“ i kao lijek se preporuča grupiranje privatnih apartmana u koncepte poznate kao integralne i/ili difuzne hotele.

Pročitaj više

30.11.2018.

Turizam naš svagdašnji

Biti iznadprosječan, autentičan domaćin nije otrcana parola već esencija turizma

I koliko god razni konzultanti naglašavali i sugerirali da privatni sektor treba „ugušiti“, ovdje ipak govorimo o fenomenu koji ima svoj životni ciklus i koji se u ovom trenutku ne nalazi u fazi opadanja, koliko god to nekom nije simpatično.

Pročitaj više

30.11.2018.

Turizam naš svagdašnji

Kante & ostale zgode našeg turizma

– „Ako želite mogu Vam dati našu kantu“ reče mi mlada konobarica na moj upit za toaletom u Stinici, tajektnoj luci za otok Rab.
– „Kantu? Kako to mislite“ – u nevjerici pitam, misleći da nisam dobro čula.

Pročitaj više

23.11.2018.

Sve boje whole brain-a

Gosti & cijeli mozak: kako nas određuju mentalne preferencije?

„Jesi li čuo zahtjeve one gošće“, „Ne razumijem zašto u ovaj hotel dolaze već 10 godina“ – komentari su u turističko-hotelijersko-ugostiteljskoj svakodnevici, a nerijetko smo i sami njihovi autori. A jesmo li se ikad zapitali zašto ne razumijemo goste i još važnije – općenito ljude oko sebe?

Pročitaj više

23.11.2018.

Turizam naš svagdašnji

Zašto je pločanska ribarska fešta lekcija o sinergiji i razvoju turizma?

Iako sam čest posjetitelj raznih manifestacija te uvažavam i cijenim sve ljudske kreacije i organizacije, ovaj put izdvajam pločansku ribarsku feštu i to ne zato što sam emocionalno vezana za ovaj grad, već zbog detalja, činjenica i doživljaja koje vrijedi podijeliti s drugima.

Pročitaj više

06.07.2018.

Ja talent

ŽIVITE SVOJ PUNI POTENCIJAL!

Sigurno ste puno puta čuli, pročitali, a možda i sami izgovorili; „budi svoj“, „pa samo budi autentičan!“, a nakon toga Vas praksa već kod prvog djelovanja demantira. I potvrdi da uvjeravanje samog sebe jednostavno nije dovoljno.

Pročitaj više

26.03.2018.

Mladi

Mladi u pronalasku nove turističke niše - Dogma hotel

Turbulentno, nesigurno i teško predvidljivo okruženje pojedince i tvrtke „tjera“ na improvizaciju i „skretanje“ s već postojećih načina djelovanja i poslovanja. Jedini pravi način za pronalaženje tržišnih prilika je promatranje i prognoziranje trendova te analiza nedavnih događaja.

Pročitaj više

13.12.2017.

Menadžment Mind

Održivi menadžment vlastitog i tuđeg potencijala

Osobni razvoj bi trebao biti startna pozicija svim ulogama, funkcijama, odnosima i strukturama u kojima postojimo i djelujemo.

Pročitaj više

08.09.2017.

Mladi

Biti ili ne biti u turizmu - kako odlučiti

Nakon niza pitanja za poticaj na unutarnji dijalog o vlastitoj profesionalnoj esenciji te vezi iste s turizmom, u ovoj kolumni govorim zašto nam je teško donijeti odluke o promjeni karijere, tko na njih utječe te tko ima zadnju riječ u toj priči.

Pročitaj više

21.07.2017.

Turizam naš svagdašnji

Trebam li uopće raditi u turizmu?

Pozicija djelatnika u turizmu RH (a i drugim djelatnostima) elaborirana je iz više perspektiva, međutim ovdje se odmičemo od institucionalno-školsko-organizacijskog sustava i fokus se stavlja na pojedinca. I njegovu univerzalnu potrebu da bude poštivan i zadovoljan. Stoga pitanje nije što sustav nije napravio, a trebao je?

Pročitaj više

04.04.2017.

Učimo od najboljih

Znate li priču o Mariju?

Dok se jedni marljivo priremaju za sezonu i već su zagrijani u stand by poziciji, drugi analiziraju i predviđaju, a treći su već udomaćeni u onoj nakomotnijoj, a Hrvatima najdražoj ulozi; dežurnog kritičara. Top tema je manjak radne snage, ne samo turizam već i druge djelatnosti.

Pročitaj više

22.12.2016.

Mladi

Smisao besmislenih poslova

DOSADNO. ISKORIŠTENO. PODCIJENJENO. NESIGURNO.

Ovo su četiri ključne riječi koji su mladi u dobi od 15 do 35 godina izražavali dok su opisivali praksu i svoja prva radna iskustva u turizmu i hotelijerstvu.

Pročitaj više

07.12.2016.

Turizam naš svagdašnji

Izazovi radne snage u turizmu zahtijevaju sustavan pristup

Prije godinu i pol, HTZ je poslao u svijet pozivnicu puna života „tešku“ 2,4 milijuna kuna i danas ističu da je upravo taj zaokret u komunikacijskom konceptu doprinio porastu angažmana korisnika na društvenim mrežama.

Pročitaj više