10.05.2022.
Menadžment Mind
Ovo je pisanje koje propituje. Inspiracija proizlazi iz svega što dotiče osobni profesionalni i društveni razvoj, a dolazi iz dubokog meraki stanja. To je summa summarum znanja u praktične svrhe - za življenje svojim punim potencijalom!
10.05.2022. Menadžment Mind
Prije dva dana svjedočila sam neugodnoj sceni koja je u osam minuta, trajanja, ponudila osam važnih lekcija. Mjesto radnje je fast food ali onaj malo finiji koncept. Grad je Rijeka.
Pročitaj više19.01.2022. Out of the box
Inače ne čekam ovo doba godine za refleksije ali ova točka u vremenu nekako to pojačano traži.
Pročitaj više09.11.2021. Ja talent
„Ne znam što bi sa sobom“, „ U ničem nisam posebno dobar“, „Životarim“ „Nisam ispunjen u ovom što radim“ ovo su rečenice koje čujem na kavi, u prolazu, na coachingu. Ovaj blog govori o onima koji izgovaraju takve rečenice i koji su na kraju dana – nesretni ljudi.
U većini slučajeva, kad netko zatraži coaching, znači da je već odradio jaki uragan u svom umu i da želi neke promjene. Ovdje odmah želim raščistiti da coaching nije u funkciji savjetovanja, manifestiranja, 1-2-3 koraka kako postati najbolja verzija sebe.
Nikako.
04.08.2021. Out of the box
Ljeto. Dalmatinski slow motion. Olimpijske igre u Tokiju. Proslava godišnjice mature - isječci su to koji su mi obilježili ove dane prelaska srpnja u kolovoz.
Sparina koja uvlači u tromost i na koju odgovaram stalnim bivanjem na moru. Emotivno proživljavanje svake osvojene medalje bez obzira iz kojeg komadića planete sportaš dolazi, istovremeno je plakanje i slavljenje ljudske upornosti, discipline, tehnike i ostvarenje snova. Proslava godišnjice mature kao zanimljiva introspektiva - neki su to od doživljaja koji su obojali te isječke.
22.04.2021. Out of the box
Bila jednom jedna žena koja je cijeli život provela penjući se na vrlo visoku planinu. Počela je kao sasvim malo dijete i nije se sjećala ničega prije toga. Godinu za godinom penjala se strmim liticama.
Pročitaj više10.05.2022.
Menadžment Mind
Prije dva dana svjedočila sam neugodnoj sceni koja je u osam minuta, trajanja, ponudila osam važnih lekcija. Mjesto radnje je fast food ali onaj malo finiji koncept. Grad je Rijeka.
Pročitaj više19.01.2022.
Out of the box
Inače ne čekam ovo doba godine za refleksije ali ova točka u vremenu nekako to pojačano traži.
Pročitaj više09.11.2021.
Ja talent
„Ne znam što bi sa sobom“, „ U ničem nisam posebno dobar“, „Životarim“ „Nisam ispunjen u ovom što radim“ ovo su rečenice koje čujem na kavi, u prolazu, na coachingu. Ovaj blog govori o onima koji izgovaraju takve rečenice i koji su na kraju dana – nesretni ljudi.
U većini slučajeva, kad netko zatraži coaching, znači da je već odradio jaki uragan u svom umu i da želi neke promjene. Ovdje odmah želim raščistiti da coaching nije u funkciji savjetovanja, manifestiranja, 1-2-3 koraka kako postati najbolja verzija sebe.
Nikako.
04.08.2021.
Out of the box
Ljeto. Dalmatinski slow motion. Olimpijske igre u Tokiju. Proslava godišnjice mature - isječci su to koji su mi obilježili ove dane prelaska srpnja u kolovoz.
Sparina koja uvlači u tromost i na koju odgovaram stalnim bivanjem na moru. Emotivno proživljavanje svake osvojene medalje bez obzira iz kojeg komadića planete sportaš dolazi, istovremeno je plakanje i slavljenje ljudske upornosti, discipline, tehnike i ostvarenje snova. Proslava godišnjice mature kao zanimljiva introspektiva - neki su to od doživljaja koji su obojali te isječke.
22.04.2021.
Out of the box
Bila jednom jedna žena koja je cijeli život provela penjući se na vrlo visoku planinu. Počela je kao sasvim malo dijete i nije se sjećala ničega prije toga. Godinu za godinom penjala se strmim liticama.
Pročitaj više22.04.2021.
(Neuro) Znanost
Čovjek je kompleksno stvorenje. I svaki alat u obliku testa čijom se interpretacijom objašnjava njegova osobnost, reakcije, karakteristike i ponašanja NIKAD u potpunosti neće obuhvatiti CIJELU SLIKU.
Pročitaj više22.04.2021.
Whole Brain Model - osobno i poslovno
Zanimljiva je ta naša svakodnevica😃. Evo primjera na uzorku od preko 60.000 ispitanika.
Pročitaj više07.04.2021.
Ja talent
Prema opsežnom istraživanju Daniela Coylea, nogometne snage Brazila nadahnjuju cijeli svijet.
Čime? Vještinom.
Zašto? Zbog velikog postotka onih koji postižu nešto vrlo teško i nadahnjujuće.
Kako? Riječ je o savršeno odigranim pokretima koji im omogućavaju naizgled jednostavno provlačenje kroz protivničko okruženje i zabijanje gola. Ti savršeni pokreti nastali su kao kombinacija talenta, intenzivne vježbe i strategije futsala koju su savladali uz pomoć iskusnog trenera.
Pelé, Zico, Socrates, Romario, Ronaldo, Juninho, Robinho, Ronaldinho, Kaka i drugi… neki s od tih uzora i inspiracija.
10.03.2021.
Mladi & Whole Brain
Godinama ste se radovali trenutku u kojem će se vaši snovi shvaćati ozbiljno i u kojem ćete imati slobodu donošenja izbora o vlastitom životu. No, sada uz tu radost u sebi osjećate i strah. Zamišljeno gledate u zadnju fotografiju koju ste stavili na Instagram i pitate se tko ste.
Pročitaj više10.03.2021.
Mladi & Whole Brain
Zamislimo da je vaša obitelj kao skup figurica iz igre "Čovječe, ne ljuti se"!. Kao u igri, tako i u obiteljskom životu, svi se naizgled kreću u istom smjeru, prema istom cilju. Bacate kockice i zajedno se veselite svakom pomaku na igraćoj ploči. Kako vam se to čini? Previše idilično?
Pročitaj više18.01.2021.
Out of the box
U trenutku kad se more pojavilo u mom vidnom polju čula sam neko čudno zvučno komešanje nalik nekakvom struganju. Kako sam se približavala plaži, zvuk je sve uvjerljivije hroptao.
O ne!
Netko se utopio!
28.12.2020.
Out of the box
Puno puta sam čula, pročitala i bila prisutna u manjem ili većem kolektivu komentiranja koju su 2020. godinu opisali kao groznu, tešku, nemoguću, užasnu i stravičnu.
Odmah da kažem da mi nije namjera ništa osporavati niti protu-argumentirati za/protiv, ovakva/onakva, ovo/ono, bilo/nije bilo, ovdje želim dati svoje viđenje i iskustvo.
09.10.2020.
Out of the box
Ide Petar na posao i putem sretne susjeda iz drugog kvarta koji ga pita; Petre kako je kod tebe? I eto odgovora; „gura se“. Nastavi dalje prema svom poslu i pred bankom naleti na bivšu kolegicu i ona ga upita; „Petre što ima novog kod tebe“? I eto odgovora; „Ništa, šta će bit', sve po starom“. Ulazi Petar u zgradu u kojoj radi i dobri portir s ulaza poviče; „Ej Petre, kako je prošao vikend?“ I eto odgovora; „Moj Stipe, ma ništa posebno“.
Pročitaj više21.05.2020.
(Neuro) Znanost
Nedavno smo pisali o pilot projektu neurotestiranja koji smo napravili na PromoForumu te smo prikazali neke od pozitivnih rezultata koji su proizašli iz tog istraživanja. U atmosferi straha i neizvjesnosti, namjera nam je bila ohrabriti poslodavce iz uzorka i šire te im ukazati da unatoč opće uvriježenom mišljenju, ipak dobro rade svoj posao.
Pročitaj više05.04.2020.
(Neuro) Znanost
Koronakriza nas je sve zatekla. Iznenadila. Šokirala. U mjesec dana smo prošli negiranje, nevjericu, paniku, fazu „sad ću svašta napravit - ništa mi se na da napravit“, analize ovakve i onakve, informacije ove i one, reakcije racionalne i iracionalne… i jedino što je sigurno u ovom trenutku je da ništa nije sigurno. I da UČIMO.
Pročitaj više18.03.2020.
Menadžment Mind
Kognitivna raznolikost i agilnost razmišljanja u danima i mjesecima koji dolaze pred nas i suočavaju nas s brojnim izazovima posljedica pandemije koronavirusa – potrebniji su nam više nego ikad.
Ako vas u ovim trenutcima preplavljuje strah, panika, briga, stres, osjećaj bespomoćnosti posebno kad gledate na svoje poslovanje, važno je više nego ikad ranije da u ovom ozračju nestabilnosti maksimalno iskoristite sve raspoložive MENTALNE RESURSE koji su vam dostupni, posebno za učinkovito donošenje odluka u krizi.
10.03.2020.
(Neuro) Znanost
Želimo promjene u svom timu, kolektivu ili kompaniji, no da bismo uopće od nekuda krenuli, trebaju nam nekakvi inputi, informacije na temelju kojih ćemo donositi određene zaključke i odluke. Kako to učiniti? Na koji način dolazimo do informacija o svojim djelatnicima? U praksi se pokazalo da je jedan od najčešće korištenih i najbržih alata prikupljanja podataka putem anketiranja.
Pročitaj više25.02.2020.
Iz medija
Bez ljudi ne možemo ništa. Zaboravili smo biti dobri domaćini. Ljudi se moraju htjeti promijeniti i prilagoditi vremenu. Plaća motivira ljude do neke razine, no važnu ulogu igra i kultura firme. Samo su neki zaključci konferencije PromoForum – konferencija o ljudskim potencijalima u turizmu, koja se održala u sklopu 35. izdanja Promohotela, međunarodnog sajma prehrane pića i opreme za turizam.
Pročitaj više19.02.2020.
(Neuro) Znanost
Luka je godinama radio kao konobar. Imao je znanje, vještine, manire, voljeli su ga gosti i kolege. Često se za Luku govorilo: „taj posao mu baš leži“.
U želji da ga nagradi za dobar rad, direktor hotela u dogovoru s HR-om, Luku predlaže za šefa sale. Stiže sezona. I u jednom trenutku, Luka ispod sebe ima 35 ljudi.
06.02.2020.
Iz medija
U sklopu 35. Promohotela, po prvi puta održati će se i PromoForum- konferencija o ljudskim potencijalima u turizmu namijenjena HR stručnjacima, poslodavcima te predstavnicima turističkog i hotelskog srednjeg i nižeg menadžmenta.
Pročitaj više06.02.2020.
Iz medija
Ovogodišnji PromoForum kao prvo takvo izdanje prava je poslastica predavanja, demonstracija, tema i ideja. Riječ je o mjestu koje okuplja poslodavce te predstavnike turističkog i hotelskog srednjeg i nižeg menadžmenta iz regije s ciljem razmjene najboljih praksi, predstavljanja inovativnih i nekonvencionalnih rješenja, alata i metoda za unaprjeđenje procesa vezanih za ljude u području hotelijerstva, ugostiteljstva, kampinga i restoraterstva.
Pročitaj više23.01.2020.
Iz medija
Mnogo je detalja na koje treba pripaziti u procesu pronalaženja posla, no dobro napisane molbe za posao najvažniji su dio svake prijave. Ona može zasjeniti potencijalne nedostatke u iskustvu i popraviti dojam o kandidatu koji se na prvu stječe iz životopisa.
Pročitaj više14.01.2020.
BloGost
Tko se sjeća filma „Pretty woman“ i scene kada u jednoj trgovini nisu htjeli poslužiti Vivien Ward (Julia Roberts) zbog toga što su ju „procijenili“ prema izgledu i odlučili da ona nije klijent koji bi si mogao priuštiti kupovinu u njihovoj luksuznoj trgovini?
Pročitaj više16.12.2019.
Iz medija
Pomoći ljudima da izvuku najbolje iz sebe, rade posao za koji osjećaju ljubav i strast, stvoriti sretno radno okruženje...
Pročitaj više19.11.2019.
Iz medija
Marinela Dropulić Ružić stručnjakinja je u upravljanju ljudskim potencijalima s dugogodišnjim iskustvom. Certificirani je Executive i Whole Brain coach te autorica knjige „Što ako mladi žele raditi u turizmu?“. Uz sve to vlasnica je poduzeća Meraklis.
Pročitaj više12.11.2019.
Iz medija
Ključna misao gostovanja u emisiji „Život žene“ na Radio Istri bila je PROCES; u kontekstu vlastitog odrastanja, pronalaženja sebe i osvještavanja vlastitih talenata; u pogledu izlaženja iz svoje zone komfora u cilju osobnog rasta; kao put do promjene.
Pročitaj više12.11.2019.
Iz medija
Promjena ne dolazi preko noći - potreban je trud, rad i vrijeme kako bismo otkrili svoje potencijale i ostvarili promjene
Pročitaj više12.11.2019.
Iz medija
Kako nam Whole Brain pomaže u boljem razumijevanju sebe i drugih
Pročitaj više08.11.2019.
Iz medija
Ako želimo promjene, u sebi, organizacijama, turizmu, društvu,… talentima trebamo pristupiti kao znanstvenici, mentori, coachevi i edukatori, odnosno koristiti sve svoje mentalne centre. A znamo li ih koristiti?
Pročitaj više06.11.2019.
Menadžment Mind
NERAZUMIJEVANJE NAŠE SVAKODNEVNO
„Nikako na zelenu granu s Marjanom “ – požali mi se prošli tjedan jedan poslodavac koji zapošljava 20 ljudi te nastavi objašnjavati;
02.08.2019.
Out of the box
„Kako shvatiti što želimo raditi u životu?“ – pita me neki dan moja najbolja prijateljica i nastavlja komentirati: „radit ću ovo – ili neću“, „ovo je za mene – ili ipak nije“, trebam ovo – ali kako“ – „ma posao je moja životna dilema“!
Pročitaj više31.07.2019.
Turizam naš svagdašnji
Ovih dana svjedočimo zabrinutostima oko (ne) dolazaka turista i „srpanjske rupe“ i bez obzira na ovu važnu temu, okrenimo na trenutak diskurs na jednu od „rupa“ koje bi nas trebale posebno brinuti. Riječ je o financijskoj, vrijednosnoj, prioritetnoj rupi koju već godinama imamo prema našim mladima, njihovoj i našoj budućnosti.
Pročitaj više30.05.2019.
Učimo od najboljih
Uvažavanje, razumijevanje i prihvaćanje. Sve to lijepo zvuči i ima smisla, ali zašto ipak ne demonstriramo takvo ponašanje u stvarnim situacijama? Zato što smo nedovoljno svjesni da svaki pojedinac ima svoje umno/mentalne preferencije i da smo zbog njih slični ili različiti. U našem umu postoje centri koji su više ili manje dominantni, a kombinacija centara i intenzitet dominacije nekih od njih utječu na naše preferencije, motivaciju i ponašanje.
Pročitaj više24.05.2019.
Out of the box
Odrastajući u malom ali čarobnom komadu ove planete - uz Baćinska jezera kod Ploča, u kojoj tada niste imali izbora ni za sportsko ni kulturno ni obrazovno osnaživanje, danas baš tu izoliranost i ne-perspektivnost, vidim kao bitnu varijablu, koja je i meni ali i mojim prijateljima i poznanicima iz iste te sredine bila svojevrsni „okidač“ stvaranja tog nekog hiper-proaktivnog moda.
Nemaš resurse + Nemaš puno izbora = Napravi maximum!
16.05.2019.
Whole Brain Model - osobno i poslovno
07.05.2019.
Whole Brain Model - osobno i poslovno
06.05.2019.
Učimo od najboljih
Puno puta smo u Hrvatskoj čuli „ljudi su ključ uspjeha u turizmu“ – parola u koju malo tko više vjeruje jer su je realnost i praksa puno puta demantirali.
Ali kada isto to čujete na ITBu-u, svjetskom sajmu turizma u Berlinu, od vodećih ljudi Accor Hotel Luxury-a, Indian Hotel Company-a, Louvre Hotels Group-a i Deutche Hospitality-a znate daje to ozbiljan poslovni stav, uvjerenje i još važnije konkretna praksa.
11.12.2018.
(Neuro) Znanost
Živimo u vremenima „inflacije“ anketa i anketnih istraživanja čemu se ne treba puno čuditi niti kritizirati jer je fenomene vezane za ljude i njihovo ponašanje poprilično teško (pa i nemoguće) egzaktno izmjeriti, a anketa kao jedan od najbržih alata prikupljanja podataka, nameće se kao logičan izbor.
Pročitaj više30.11.2018.
Turizam naš svagdašnji
Smjernice razvoja turizma RH nalažu „usporavanje širenja obiteljskog smještaja“ i kao lijek se preporuča grupiranje privatnih apartmana u koncepte poznate kao integralne i/ili difuzne hotele.
Pročitaj više30.11.2018.
Turizam naš svagdašnji
I koliko god razni konzultanti naglašavali i sugerirali da privatni sektor treba „ugušiti“, ovdje ipak govorimo o fenomenu koji ima svoj životni ciklus i koji se u ovom trenutku ne nalazi u fazi opadanja, koliko god to nekom nije simpatično.
Pročitaj više30.11.2018.
Turizam naš svagdašnji
– „Ako želite mogu Vam dati našu kantu“ reče mi mlada konobarica na moj upit za toaletom u Stinici, tajektnoj luci za otok Rab.
– „Kantu? Kako to mislite“ – u nevjerici pitam, misleći da nisam dobro čula.
23.11.2018.
Whole Brain Model - osobno i poslovno
„Jesi li čuo zahtjeve one gošće“, „Ne razumijem zašto u ovaj hotel dolaze već 10 godina“ – komentari su u turističko-hotelijersko-ugostiteljskoj svakodnevici, a nerijetko smo i sami njihovi autori. A jesmo li se ikad zapitali zašto ne razumijemo goste i još važnije – općenito ljude oko sebe?
Pročitaj više23.11.2018.
Turizam naš svagdašnji
Iako sam čest posjetitelj raznih manifestacija te uvažavam i cijenim sve ljudske kreacije i organizacije, ovaj put izdvajam pločansku ribarsku feštu i to ne zato što sam emocionalno vezana za ovaj grad, već zbog detalja, činjenica i doživljaja koje vrijedi podijeliti s drugima.
Pročitaj više06.07.2018.
Ja talent
Sigurno ste puno puta čuli, pročitali, a možda i sami izgovorili; „budi svoj“, „pa samo budi autentičan!“, a nakon toga Vas praksa već kod prvog djelovanja demantira. I potvrdi da uvjeravanje samog sebe jednostavno nije dovoljno.
Pročitaj više26.03.2018.
Mladi & Whole Brain
Turbulentno, nesigurno i teško predvidljivo okruženje pojedince i tvrtke „tjera“ na improvizaciju i „skretanje“ s već postojećih načina djelovanja i poslovanja. Jedini pravi način za pronalaženje tržišnih prilika je promatranje i prognoziranje trendova te analiza nedavnih događaja.
Pročitaj više13.12.2017.
Menadžment Mind
Osobni razvoj bi trebao biti startna pozicija svim ulogama, funkcijama, odnosima i strukturama u kojima postojimo i djelujemo.
Pročitaj više08.09.2017.
Mladi & Whole Brain
Nakon niza pitanja za poticaj na unutarnji dijalog o vlastitoj profesionalnoj esenciji te vezi iste s turizmom, u ovoj kolumni govorim zašto nam je teško donijeti odluke o promjeni karijere, tko na njih utječe te tko ima zadnju riječ u toj priči.
Pročitaj više21.07.2017.
Turizam naš svagdašnji
Pozicija djelatnika u turizmu RH (a i drugim djelatnostima) elaborirana je iz više perspektiva, međutim ovdje se odmičemo od institucionalno-školsko-organizacijskog sustava i fokus se stavlja na pojedinca. I njegovu univerzalnu potrebu da bude poštivan i zadovoljan. Stoga pitanje nije što sustav nije napravio, a trebao je?
Pročitaj više04.04.2017.
Učimo od najboljih
Dok se jedni marljivo priremaju za sezonu i već su zagrijani u stand by poziciji, drugi analiziraju i predviđaju, a treći su već udomaćeni u onoj nakomotnijoj, a Hrvatima najdražoj ulozi; dežurnog kritičara. Top tema je manjak radne snage, ne samo turizam već i druge djelatnosti.
Pročitaj više22.12.2016.
Mladi & Whole Brain
DOSADNO. ISKORIŠTENO. PODCIJENJENO. NESIGURNO.
Ovo su četiri ključne riječi koji su mladi u dobi od 15 do 35 godina izražavali dok su opisivali praksu i svoja prva radna iskustva u turizmu i hotelijerstvu.
07.12.2016.
Turizam naš svagdašnji
Prije godinu i pol, HTZ je poslao u svijet pozivnicu puna života „tešku“ 2,4 milijuna kuna i danas ističu da je upravo taj zaokret u komunikacijskom konceptu doprinio porastu angažmana korisnika na društvenim mrežama.
Pročitaj više